11.-19-august 2017.a. avastame Usbekistani.
6. juuni 2017
Kuidas reisida kui kogu reisiraha kohe koos ei ole?
25. sept. 2017

Hiinas oma mandaati uuendamas…


Kuhu lähed? Hiina! Ah jaa, Peking, Shanghai, hiina müür… STOPP! Loomulikult tasub pilk heita Hiina sümbolitele, kuid… tõeline Hiina algab pärast suurlinnast lahkumist ja nii avaneb Sinu jaoks see omapärane maailma kõiges oma ilus, tarkuses ja pidevas liikumises. Seega, alati kui Hiina satud, külasta kindlasti mõnda lahket küla, teadmiste kantsi mäge või külluslikult voolavat vett, siis saad tõelist Hiinat tunda.

Muistsed hiinlased uskusid, et mägedes on miski ja seda kutsuti mäe vaimuks. Arvati, et mägedes on ühendatud elavate ja surnute maailm ning mäe vaim on see, kes juhendab meid meie Tee (Tao) juurde, annab teavet meie enda kohta, puhastab arusaamad. Mäe tipus istudes tajume kõiksuse suurust ja võime kuulda Tao sosinaid, kui me seda tõepoolest kuulata soovime.


Taishan keisrite mägi

Üsna pealinna lähedal, umbes 400-500 kilomeetri kaugusel, asub Hiina number 1 mägi Tai Shan. Keisrite mäge on peetud viiest taoistlikust pühast mäest ülevaimaks ja alates Hiina esimese keisri Qin Shi Huangdi (221-215 eKr) ajast on see mägi ronima meelitanud pea kõiki keisreid. Nad tõusid mäetippu, et saada kinnitust oma taevase mandaadi säilimisele. Ebaõnnestunud mäkketõus võis olla märguanne, et taeva soosing on kahtluse alla seatud.

Tai Shan tähendab tõlkes Rahulik Mägi ja selle kohaga on seotud palju loomismüüte. Tõepoolest võib mägedes viibimise ajal tajuda selle erilist hingust ja üleloomuliku jõu kohalolu. Viimast saab kõige paremini tunnetada just aeglasel tõusul mäkke ja tehes teekonnal piisavalt palju vahepeatusi teeäärsetesse pühamutesse. Templeid on tee ääres ja mäe tipus 22 ning teekonda palistavad 819 kivitahvlit. Aukartustäratav!

Mäkketõus võib alata mäe jalamilt ja sel juhul tuleb alguses üles liikuda mööda serpentiini, mida mööda ka väikebussid vuravad ja mis oma kitsaste teeolude tõttu ohutu küll ei tundu. Treppidest teekonna pikkus on umbes 7000 astet, tavaliselt aga alustatakse tõusu mäe tippu siis kui suure väravani jääb 4500 astet. Palverändurid alustavad aga mäkketõusu juba hilisõhtul ja siis jõutakse tippu just päikesetõusu ajaks.

Läänerahva eesmärk on tippu jõuda, et näha vaateid. Hiinlane ütleb, et tähtsam on teekond tippu.

 

 

 

 

 

Mäe kõrgeim, Jadeiidikeisri tipp ulatub 1545 m üle merepinna ja keisri auks on sinna püstitatud taoistlik tempel. Sellel mäel on võimalik ühendada Maa ja Taevas, sisemine ja väline maailm, yin- ja yang-energiad. Mäe jalamil avaldatakse austust Maa vaimule ja mäe tipus Taeva vaimule. Siin mäel ühinevad minevik ja tulevik, mis väljendub hetkes just siin ja praegu.

 

Jadeiidikeisri tempel

 

 

 

 

 

 

 

Me oleme mäe tippu tõusnud ja sealt laskunud 14 korda. Iga tõus erineb teisest. Igale tõusule reageerib keha ja vaim erinevalt. Kui esimesel aastal oli soov võistelda oma füüsilise Minaga, siis teisel aastal tõusime mäkke grupi ühiseenergias. Aasta-aastalt edasi mõistame, et kõige mõnusam on mäkke tõusta üksinda, vaikuses ja avatuses.

Raskest füüsilisest teekonnast on saanud mõnus eneseotsingu- ja eneseavastusreis. Üks samm kõrgemale ja saan teadlikumaks iseendast. Väike paus ja talletad uued teadmised oma infomällu. Iga astmega kõrgemale näeme uusi perspektiive, uusi võimalusi, uusi lahendusi ja uusi teid. Loomulikult, vahepeal tuleb puhata, rahuneda, selgineda ja siis jätkata teekonda. Loobumine ei ole võimalik. Kui oled otsustanud, siis lähed lõpuni välja.

Soovide puu 

 

 

 

 

 

 

Mis toimub meie peas, meie mõtetes sel teekonnal? Mis toimub meie kehas sel teekonnal? Igaühe jaoks on see erinev kogemus. Kuid tänu selginemisele, tänu Tao sosinatele, võtame mäest alla tulnuna vastu uusi ja olulisi otsuseid, muudame oma harjumusi ja muudame oma uskumusi. See teekond annab uue võimaluse ja mandaadi igaühele ning kogeda tasub seda kindlasti vähemalt üks kord elus. Nii usuvad hiinlased.

 

 

 

 

 

 

 

 

Väljavõte:  Kong Fuzi, kelle kodulinn Qufu asub Tai Shan’i mäest umbes 70 km kaugusel, külastas seda paika (6. sajandil eKr) mitmel korral ja lisaks mäest kirjutamisele jättis ta selle kaljudele ka oma kalligraafilise pealdise. Ta on öelnud, et Tai Shan’i tipult päikesetõusu vaadates näeb korraga minevikku ja tulevikku.